amirblog

در این بلاگ به مقالات تخصصی حوزه های مختلف دسترسی خواهید داشت.

amirblog

در این بلاگ به مقالات تخصصی حوزه های مختلف دسترسی خواهید داشت.

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


تجهیزات شبکه برای ترکیب، تقسیم، سوئیچ، تقویت یا هدایت بسته های اطلاعات در طول یک شبکه کامپیوتری یا مخابراتی استفاده می شوند. این بخش محصول شامل هاب ها، سوئیچ ها، روترها، پل ها، دروازه ها، مالتی پلکسرها، فرستنده گیرنده و فایروال ها است. همچنین علاوه بر نوع دستگاه، تجهیزات شبکه با پروتکل (به عنوان مثال، اترنت) و پورت یا نوع رابط (برای نمونه، T1) تعریف می شود. این مفاهیم در زیر توضیح داده شده است.

 

نحوه کار تجهیزات شبکه چگونه است


تجهیزات شبکه، دستگاه ها را به هم وصل می نماید تا داده ها بین آنها به اشتراک گذاشته شود. طرح یا توپولوژی این دستگاه های متصل، طراحی یا ساختار شبکه را توصیف می نماید. توپولوژی های رایج برای شبکه های کامپیوتری شامل اتوبوس، حلقه، ستاره، درخت و مش است. از توپولوژی های ترکیبی نیز مورد کاربری قرار میگیرد.

در شبکه های بی سیم، دستگاه ها به وسیله امواج رادیویی ارتباط برقرار می کنند و نیازی به اتصال فیزیکی نیست. در شبکه های سیمی از کابل ها استفاده می شود. این کابل ها به کانکتورهایی برای یک پورت یا نوع رابط خاص مجهز هستند. برای نمونه، کابل‌های رابط واحد پیوست (AUI) مجهز به کانکتورهای 15 پین هستند که با یک پریز 15 پین در فرستنده‌های گیرنده شبکه وصل می‌شوند.

شبکه های کامپیوتری داده ها را بر حسب پروتکل هایی مدیریت می کنند که مکانیسم های اساسی برای ارتباطات شبکه هستند. پروتکل های شبکه ویژگی های نرم افزاری ارتباطات داده، از جمله ساختار بسته ها و اطلاعات موجود در آن را مشخص می کنند. بسته به نوع شبکه، بسته ها ممکن است بلوک، سلول، فریم یا بخش نام دارند. پروتکل‌های شبکه همچنین ممکن است برخی یا همه ویژگی‌های عملیاتی سخت‌افزار شبکه‌ای را که روی آن اجرا می‌شوند، تجویز کنند.

 

تجهیزات شبکه

 

انواع مختلف تجهیزات شبکه


پایگاه داده Engineering 360 SpecSearch به خریداران صنعتی اجازه می دهد تا انواع تجهیزات شبکه زیر را جستجو و انتخاب نمایند.

هاب ها یک مکان مرکزی برای اتصال سیم به ایستگاه های کاری فراهم می کنند. دو نوع موجود است: منفعل و فعال.
سوئیچ‌ها دستگاه‌ها را به رایانه‌های میزبان وصل می‌ نمایند و به تعداد زیادی از این دستگاه‌ها اجازه می‌دهند تعداد محدودی پورت را به اشتراک بگذارند.
روترها دستگاه های وابسته به پروتکل می باشند که شبکه های فرعی را به هم متصل می کنند یا یک شبکه بسیار بزرگ را به شبکه های فرعی کوچکتر تقسیم می کنند.
تکرارکننده ها از بازسازی و زمان بندی مجدد استفاده می کنند تا اطمینان پیدا کنند که سیگنال ها به وضوح از طریق تمام بخش های شبکه منتقل می شوند.
پل ها برای اتصال شبکه های محلی یا راه دور استفاده می شوند. آنها مدیریت شبکه را متمرکز می کنند.
دروازه ها می توانند شبکه ها را با پروتکل های ارتباطی متفاوت و ناسازگار به هم ارتباط دهند.
مالتی پلکسرها چندین ورودی سیگنال را در یک خروجی ترکیب می کنند.
فرستنده‌ها گره‌ها را به هم متصل می‌کنند و سیگنال‌ها را ارسال و دریافت می‌کنند. گاهی اوقات آنها را واحدهای دسترسی متوسط ​​(MAU) می نامند.
فایروال ها از شبکه در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می کنند.
سایر دستگاه های شبکه مانند نقاط دسترسی بی سیم (WAP) و پلت فرم های مدولار نیز در دسترس می باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع تجهیزات شبکه مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.

 

 

مشخصات و عملکرد محصولات 


تجهیزات شبکه احتمال دارد برای شبکه های محلی (LAN)، شبکه های شهری (MAN) یا شبکه های گسترده (WAN) طراحی شوند.

نوع پردازنده، سرعت و حافظه کامپیوتر از دیگر پارامترهای مهم محصول می باشند. عوامل شکل شامل تراشه ها، تخته ها یا کارت ها، و ماژول های مستقل یا محصور می شود. مشخصات عملکرد شامل سرعت داده و دمای عملیاتی، تعداد کاربران و اتصالات همزمانی می باشد که دستگاه ها می توانند پشتیبانی نمایند، و تعداد کل کنترل دسترسی رسانه (MAC) آدرس دهی شده قابل ذخیره سازی.

 

ویژگی ها و برنامه های کاربردی
موقع انتخاب تجهیزات شبکه، خریداران ممکن است نیاز داشته باشند این موضوع را در نظر بگیرند که آیا دستگاه از طریق اترنت (PoE) آماده است یا از پروتکل صوتی روی اینترنت (VoIP) پشتیبانی می نماید.

محصولات با قابلیت‌های دوطرفه کامل می‌توانند داده‌ها را به طور همزمان در هر دو جهت انتقال دهند و ممکن است روی هم قرار گیرند یا روی قفسه نصب شوند. ویژگی های محصول مانند آلارم ها و نشانگرهای LED اعلان های شنیداری و بصری را برای مدیران شبکه فراهم می نماید.

تجهیزات شبکه ممکن است برای کاربردهای خاص طراحی یا مناسب باشند. برای مثال، محصولات سخت شده اغلب در برنامه های مخابراتی استفاده می شوند. پوشش آنها در برابر شرایط مربوط به آب و هوا محافظت می کند و می تواند به عنوان یک هیت سینک عمل نماید و دمای بالا را از اجزای حساس دور کند.

  • امیر ملکی